CentrumTreningowe.blogx.pl – Twoje centrum wsparcia treningowego, crossfit, lifestyle i wiele więcej

porady, lifestyle, buty, bieganie, siłownia, wsparcie,

Jak zacząć biegać?

by centrumtreningowe on Maj 14, 2017

Bieganie – prosta forma ruchu

W związku z tym, że coraz większa liczba osób zaczyna sobie zdawać sprawę z tego, iż aktywność fizyczna powinna być ważną częścią naszej codzienności, rośnie też zainteresowanie bieganiem. Ta forma ruchu wydaje się być najprostsza, gdyż potrzebujemy jedynie dobrych butów i wygodnego stroju. Wiele osób nie wie jednak jak zacząć, aby po prostu się nie zniechęcić. Przede wszystkim potrzebujemy zatem silnej woli oraz wyznaczenia sobie konkretnego celu. Może to być na przykład schudnięcie, poprawa kondycji czy przebiegnięcie konkretnego dystansu bez odpoczynku.

Jeśli nigdy wcześniej nie biegaliśmy, warto na początek przeplatać trucht z marszem. Dzięki temu, po pierwszych kilku minutach nie zaczniemy „wypluwać” płuc stwierdzając, że bieganie nie jest dla nas. Z czasem zacznijmy zwiększać czas przeznaczony na trucht, a ograniczajmy marsz. Takie stopniowe wdrażanie się w jogging jest najlepsze, a kiedy zobaczymy pierwsze efekty treningów, nabierzemy jeszcze większej chęci do biegania. W sieci można znaleźć gotowe plany treningowe, na których możemy się wzorować.

Zmieńmy coś!

Od czasu do czasu każdego z nas dopadają wyrzuty sumienia związane z tym jak mało się ruszamy. Całe dnie spędzamy przy biurku, przed ekranem komputera, a gdy wracamy z pracy, zasiadamy na wygodnej kanapie, z której nie chce nam się ruszać. Kiedy zatem w naszej głowie zrodzi się myśl o tym, iż powinniśmy jednak trochę się poruszać, zaczynamy się zastanawiać czy na przykład bieganie jest sportem dla nas? W większości przypadków odpowiedź będzie jednak twierdząca, bo bieganie jest praktycznie dla każdego!

Po pierwsze, aby zacząć uprawiać jogging nie jest nam potrzebny żadnego rodzaju profesjonalny sprzęt. Jedyne w co musimy się zaopatrzyć to wygodne buty i ubiór, którym mogą być zwykłe spodenki i koszulka. Dodatkowo, nie musimy zaczynać treningów od wielkich dystansów, zwłaszcza jeśli ostatnie lata nasz ruch ograniczał się do przejścia od domu albo pracy do samochodu. Powolny trucht przeplatany z marszem w zupełności wystarczy. Ważną zaletą biegania jest także to, iż możemy ruszyć na trening w dowolnym momencie, kiedy tylko znajdziemy na to czas i ochotę.
—–

Comments are closed.